09/06/2026

Jeg bare spør

Vi er brødre eller hva det nå heter i dag. Jeg tenker på svensker og nordmenn. Vi (altså vi som harlevd en stund) vet jo hvem Pippi, Astrid Lindgren, Hasse och Tage, Nöjesmassakern, Mikael Persbrandt og Fleksnes er, ikke sant?

Og jo vi kjenner også Kim Larsen (og da er vi plutselig i Danmark) og Holger kanskje… ikke å forglemme Skagen med Krøyer og «Hip, hip hurra».

Hvorfor i all verden vil noen krige mot naboen sin? Jeg bare spør.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Finn ut mer om hvordan kommentardataene dine behandles.